dinsdag 7 oktober 2014

Mijn 5 favoriete wooninspiratie blogs

Beeld via Details Oriented by shape+space






Ik volg heel veel verschillende bloggers: lifestyle, beauty, fashion, mommy bloggers, ... echt van alles en nog wat. In het kader van Oktober Woonmaand dacht ik dat het misschien wel leuk is om vijf van mijn favoriete interieur en deco-blogs van dit moment met je te delen. Daar zijn er natuurlijk legio van, maar deze vijf horen zeker bij mijn persoonlijke favorieten. 

Iris heeft een heel eigen kijk op wonen. Je herkent haar stijl direct. Haar beelden zijn puur en grafisch. Design en kringloop combineert ze als de beste. Niet te geloven wat ze voor een prikkie op de kop weet te tikken, en zo stylt dat je er rustig grof geld voor wilt neerleggen om dat ene unieke item aan je collectie toe te kunnen voegen. Ook leuk: op haar blog deelt ze de renovatiewerkzaamheden van haar huis wat zich onder de handen van haar en haar lief ontvouwt tot een prachtig paradijsje.

Op het Happy Interior Blog van Igor voel ik me altijd direct thuis. Ja, achter dit blog zit een man! Daar zijn er niet veel van. En zeker niet met zo'n goed oog voor alles wat hip and happening is op het gebied van wonen. Alles komt voorbij: trends, binnenkijkers, groen-inspiratie voor in huis (Igor zit ook achter de te gekke Urban Jungle Bloggers!), stylingtips en nog heel veel meer om van je huisje jouw eigen happy place te maken. En dan te bedenken dat deze man met een grootse kijk op wonen zelf op 32m2 woont!

'Binti' is Arabisch voor mijn meisje of dochter. Een passende naam voor de blog van Souraya die met haar persoonlijke benadering en haar Egyptisch-Nederlandse afkomst een heel eigen stijl brengt in haar werk als interieurontwerper, styliste, fotografe en blogger. Souraya does it all. Modern Arabisch, met veel gevoel voor kleur en bijzondere materialen. Geïnspireerd? Neem dan ook eens een kijkje in haar webshop waarin ze prachtige spullen verkoopt. Ze heeft zelfs een eigen woon-collectie met kussens en plaids. Een aanrader!

Als interieur styliste en interieur- en design journalist legt Holly woondromen vast in woord en beeld. De van oorsprong Zuid-Afrikaanse Holly reist heel Europa door om de mooiste huizen te stylen en de verhalen erachter te vertellen. En niet alleen op haar eigen blog, ze is vaste columniste op decor8 en je komt haar werk tegen in diverse grote woonbladen en op  andere, internationale blogs. Een tijdje geleden kocht ze samen met haar man een huis in Delft wat ze helemaal aan het renoveren is. En Holly zou Holly niet zijn als ze dat niet grondig aanpakt. Even spieken in haar slaapkamer?

Oke, technisch gezien is dit natuurlijk geen blog, maar als je het hebt over wooninspiratie dan mag Pinterest natuurlijk niet in mijn lijstje ontbreken. Eindeloos inspiratie pinnen voor al je woonwensen. Heerlijk! En allemaal heel handig te verzamelen op verschillende borden. Bij mij vind je bijvoorbeeld een bord voor dromerige slaapkamers, de leukste spullen voor in huis, ultieme keukens, kleurrijke kinderkamers en heel veel heerlijke binnenkijkers.

Waar tank jij je wooninspiratie?

*Please let me know if you know the credits for this image. I could not find the original source.

1 opmerking:

© From Ezter with Love Maira Gall.